بنزالکونیوم کلراید مرک کد 137124

بنزالکونیوم کلراید ، به عنوان  کلرید آلکیلدی متیل بنزیل آمونیوم و ADBAC شناخته می شود که نوعی سورفکتانت کاتیونی است. این ماده یک نمک آلی است که به عنوان یک ترکیب آمونیوم کواترنر نیز طبقه بندی می شود.

بنزالکونیوم برای سه دسته اصلی استفاده دارد: به عنوان یک بیوئید، یک سورفاکتانت کاتیونی و به عنوان یک عامل انتقال فاز استفاده می شود. ADBAC ترکیبی از کلریدهای آلکیل، بنزیلدیمیل، اتیون آمونیوم است که در آن گروه آلکیل تعداد طول های مختلف حتی دارای تعداد مختلف است.

این ماده معمولاً به عنوان یک ماده ضد باکتری مورد استفاده قرار می گیرد و معمولاً در محصولات تمیز کننده خانگی مانند پاک کننده های سطوح آشپزخانه و سرویس بهداشتی و ضدعفونی کننده های دست یافت می شود.

بنزالکونیوم کلرید جایگزین Triclosan به عنوان عامل جدید “ضد باکتریایی” در صابون های آرایشی و بهداشتی و تجاری استفاده می شود. سمی بودن و خطراتی که تریکلوزان هنگام جذب از طریق پوست به بدن انسان دارد، معمولا شناخته شده است.

کلرید بنزالکونیوم برای چه مواردی استفاده می شود؟

بنزالکونیوم کلراید در درجه اول به عنوان یک ماده نگهدارنده و ضد میکروبی مورد استفاده قرار می گیرد. این کار با از بین بردن میکروارگانیسم ها و مهار رشد باکتری و میکروب بسیار مؤثر است، به همین دلیل اغلب به عنوان یک ماده ضدعفونی و بهداشتی در دستمال مرطوب ضد باکتری ها، کرم های ضد عفونی کننده و پمادهای ضد خارش استفاده می شود.

در مواد آرایشی نیز از خواص ضد میکروبی آن برای محافظت از پوست در برابر لکه گیری استفاده می شود. این ماده بیشتر در محصولات مراقبت پوستی مانند کرم راش، پودر موبر پا، لوسیون صورت، پاک کننده، آرایش و ضد آفتاب استفاده می شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *