بوریک اسید مرک کد 100165

اسید بوریک چیست؟ ماده ای است که بصورت طبیعی در بسیاری از مواد غذایی یافت می شود. این ترکیب یک هیدرات اسیدی ضعیف از بوریک اکسید است که اولین بار ویلهلم همبرگ آن را از واکنش بوراکس با اسیدهای معدنی تهیه کرد. اسید مذکور اغلب به عنوان ضدعفونی کننده، حشره کش،در کشاورزی،تولید مهارکننده آتش و به عنوان ماده اولیه درتولید بسیاری از ترکیبات شیمیایی استفاده می شود.

خواص و ویژگی ها

پودر بوریک اسید با شکل سفید کریستالی در دسته اسیدهای ضعیف قرار دارد و حلالیت آن در آب با افزایش دما افزایش پیدا می کند. ماده ای معدنی با سمیت پایین و غیر فرار است که دارای خواص حشره کشی ، قارچ کشی و و علف کشی است که مدتهاست به عنوان جایگزینی امن برای سموم فرار و مصنوعی شناخته می شود. محصول فوق و نمک های سدیم آن مانند بوراکس دکا هیدرات ، بوراکس پنتا هیدرات ، بوراکس آنهیدروز و غیره می توانند در ساختار آفت کش ها مورد استفاده قرار گیرند. امروزه نزدیک به 200 محصول را می توان یافت که در ساختار خود دارای این ماده و یا نمک های سدیم آن هستند.

این ماده ترکیبی با کریستال های بی رنگ و یا پودر سفید رنگ، بدون بو و مزه تلخ می باشد. این ترکیب در آب محلول و اشتعال ناپذیر است، اما ایجاد خوردگی می کند. باز مزدوج آن را بورات می گویند. در دماهای بالا هیدروژن از دست داده و متابوریک اسید تولید می کند. هر مول بوریک اسید حاوی حدود 18% بور است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *