پودر سلنیوم سیگما کد 209651

پودر سلنیوم ماده ای به رنگ خاکستری سیاه است که به صورت محلول در اسید سولفوریک غلیظ و کلروفرم قابل یافت است . این ترکیب  به مقدار کمی در سولفید کربن  حل می شود و در آب و اتانول نامحلول است. پودر سلنیوم معمولاً به صورت پودر یا  گرانول عرضه می شود با ظاهری  خالص ، رنگ ثابت ، خلوص تا ۹۹.۹۹٪ ، بدون ناخالصی تولید می شود.

خواص سلنیوم

سلنیوم یک عنصر ضروری از نظر غذایی برای بدن  است. افراد برای سلامت مفاصل ، قلب و چشم ها به  فلز سلنیوم نیاز دارند. این عنصر نقش مهمی در سنتز DNA ، سیستم ایمنی بدن و سیستم تولید مثل دارد. همچنین به مبارزه با سرطان و سایر بیماری ها کمک می کند.

بدن نمی تواند این عنصر را بسازد و باید از منابع خارجی این عنصر را تامین کند . با این حال ، مقدار کمی سلنیوم می تواند کمک زیادی به سلامتی بدن کند اما مقادیر زیاد سلنیوم در رژیم غذایی می تواند بسیار سمی باشد. مکمل های سلنیوم ممکن است برای افرادی که در رژیم غذایی خود سلنیوم کافی دارند  مضر باشد.

با توجه به تحقیقات صورت گرفته دوزهای بالا این فلز می تواند باعث این عوارض شود :

  • تحریک پذیری
  • از دست دادن ناخن
  • کاهش وزن
  • بثورات پوستی
  • خستگی
  • کاربرد پودر سلنیوم در صنایع

    از سلنیوم به غیر از مصارف پزشکی و انسانی  در صنایع مختلف نیز بسیار استفاده می شود. از این فلز برای رنگ آمیزی و بی رنگ سازی شیشه استفاده می شود. هنگامی که در شیشه و مینا استفاده می شود ، می تواند رنگ قرمز عمیق را ایجاد کند. همچنین برای ساخت تونر عکاسی ، سل های عکس و نورسنج برای دوربین ها استفاده می شود. همچنین به فولاد ضد زنگ نیز اضافه می شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *