ان_بوتیل استات مرک کد 109652

بوتیل استات مایعی شفاف و به شدت اشتعال پذیر با بویی شبیه موز است. بوتیل استات انحلال پذیری کمی در آب دارد اما در انواع الکل، کتون، گلیکول و استر به راحتی حل می شود. این ماده که به نام بوتیل اتانوئات نیز شناخته می شود یک ترکیب آلی است که بیشتر به عنوان حلال در تولید لاک و تولید اسانس های میوه بکار می رود.

این ترکیب حلالی با دمای جوش بالا و قطبیت متوسط است که در دمای اتاق یعنی دمای ۲۴ درجه سانتی گراد مشتعل می شود بنابراین باید در جای خنک و خشک و به دور از ترکیبات اکسید کننده، نور خورشید، حرارت و آتش نگهداری شود.

بوتیل استات یک استر بی رنگ و شفاف با فرمول مولکولی C6H12O2 است. بوتیل استات یک ترکیب آلی با کاربردهای گوناگون از جمله طعم دهنده غذا، حلال در فرآیند تولید لاک، جلا، جوهر، چسب و بعضاً به عنوان یک حلال با نقطه جوش بالا است.

استات بوتیل به سه شکل ایزومریک وجود دارد. ایزومرها دو یا چند شکل از یک ترکیب شیمیایی با فرمول مولکولی یکسان، اما فرمول های ساختاری متفاوت و خصوصیات شیمیایی و فیزیکی متفاوت هستند. این ماده به دلیل رطوبت گیری پایین، قدرت حلالیت بالا و مقاومت در برابر هیدرولیز به عنوان یک ماده استخراج کننده در صنایع دارویی و در صنایع شیمیایی به کار می برد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *