دی اتیل اتر مرک کد 100921

Diethyl ether – دی اتیل اتر دی اتیل اتر اغلب با عنوان های اتیل اتر یا فقط اتر خوانده می شود که یک مایع قابل اشتعال، بی رنگ و بسیار فرار است.
دی اتیل اتر می تواند هم در آزمایشگاه ها و هم در مقیاس صنعتی تهیه شود. این ماده به عنوان محصول جانبی در آبگیری اتیلن برای ساخت اتانول، تولید می شود. در این فرآیند از کاتالیزور اسید فسفریک استفاده می شود. اتانول با یک اسید قوی، معمولاً اسید سولفوریک، مخلوط می شود و در نهایت؛ آب، یون هیدروژن و دی اتیل اتر تولید می کند.

خواص اتر چیست ؟

دی اتیل اتر به عنوان حلال در آزمایشگاه ها و در تولید پلاستیک های سلولزی کاربرد گسترده ای دارد. همچنین این ماده به عنوان یک مایع آغازگر در سوخت باعث بهبود عملکرد موتورها می شود.
دی اتیل اتر به دلیل اشتعال پذیری و عوارض جانبی نامطلوب مانند تهوع و استفراغ، با داروهای بیهوشی مدرن مانند هالوتان، ایزوفلوران ، دسفلوران و سوفلوران جایگزین شده است.

فرار : اتر مایعی است فرار ، که خیلی سریع در حرارت معمولی به صورت گاز در می‌آید.

حلال : اتر چون حل‌کننده هم هست بیشتر به عنوان حلال داروها به کار برده می‌شود.

ماده تمیزکننده : یکی دیگر از خواص اتر خاصیت تمیزکنندگی آن است

ماده بیهوشی: در آغاز کشف این دارو اتر به عنوان بیهوش‌کننده مورد استفاده قرار گرفت. این ماده در سال ۱۸۴۰ مصرف آن به میزان فوق‌العاده ای افازایش یافت و بیش از ۱۰۰ سال اتر و کلروفرم به عنوان مواد اولیه هوش بری استفاده می شدند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *