پتاسیم دی هیدروژن فسفات مرک کد 137039

مونو پتاسیم فسفات که به پتاسیم دی هیدروژن فسفات (MKP یا KDP) معروف است با فرمول شیمیایی KHPO پودر سفید رنگی است که بو نداشته و بدون آب است. این ماده دارای خاصیت اسیدی است که این خاصیت به جذب نیتروژن، فسفر و سایر عناصر ریز معدنی خاک یا محلول کمک می کند. تک کریستال مونو پتاسیم فسفات دارای خاصیت مغناطیسی است و این ترکیب را با نام های پتاسیم دی هیدروژن فسفات MKP نیز می شناسند. پتاسیم مونو فسفات از واکنش خنثی سازی اسید فسفریک و پتاسیم کربنات تولید می شود.

برای ثبت سفارش خود می­ توانید پتاسیم دی هیدروژن فسفات را در مقادیر دلخواه سفارش دهید. خرید پتاسیم دی هیدروژن فسفات از سایت تماد کالا به صورت اینترنتی و با تحویل فوری انجام می شود.

خصوصیات پتاسیم دی هیدروژن فسفات

  • پودر سفید رنگ و بدون بو می باشد.

موارد مصرف پتاسیم دی هیدروژن فسفات

  • کود مونو پتاسیم فسفات حاوی فسفر و پتاس و عاری از نیتروژن بوده، در آب کاملا قابل حل است و مصرف آن برای تعداد زیادی از گیاهان باغبانی مفید است.
  • استفاده از این ترکیب به عنوان عاملی بازی برای تنظیم pH در برخی محصولات مشخص و کاهش خروج آمونیاک از کود است.
  • استفاده از مونو پتاسیم فسفات به عنوان مکمل های غذایی و ماده ی اصلی در نوشابه های انرژی زا.
  • در ساخت خمیر دندان و دهان شویه مانع از پوسیدگی دندان میشود و برای ساخت پوشش های دندان جهت حفظ مینای آن از مونو پتاسیم فسفات استفاده می شود.
  • در صنایع آرایشی و بهداشتی و صنایع غذایی مثل سوسیس ها، گوشت های فراوری شده، آبنبات ها، نوشیدنی ها و در مکمل های غذایی به عنوان عاملی برای کنترل pH مورد استفاده قرار می گیرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *